Geslaagde start: DUUX-Vrijmibo brengt buurt samen
Afgelopen vrijdag vond de allereerste DUUX-Vrijmibo plaats in de voormalige kantine van SV Hatert. En wat ons betreft was het een mooie start van iets nieuws.
Onder het genot van een drankje en een hapje kwamen buurtbewoners, geïnteresseerden en betrokkenen samen om kennis te maken met DUUX én met elkaar. Geen presentaties of lange verhalen, maar vooral goede gesprekken, nieuwsgierigheid en veel energie.
Van kennismaken naar meedenken
Wat deze middag extra bijzonder maakte, was de openheid waarmee ideeën werden gedeeld. Van creatieve invullingen voor de kantine tot initiatieven die bijdragen aan ontmoeting in de buurt - er is volop meegedacht. Precies zoals we het voor ogen hebben: niet alleen praten over een nieuwe wijk, maar deze samen vormgeven.
De kantine als plek voor participatie
De voormalige kantine krijgt de komende jaren een nieuwe rol als kantine voor de buurt: een plek waar participatie en ontmoeting samenkomen. De Vrijmibo liet zien hoeveel behoefte er is aan zo’n plek. Een plek waar je binnenloopt, elkaar leert kennen en ideeën kunt delen over de toekomst van de wijk.
We kijken terug op een geslaagde middag en willen iedereen die erbij was bedanken voor de komst, de gesprekken en de ideeën. Dit smaakt naar meer.
Foto's: Julie Dubbe Blync
Aanmelden
Blijf op de hoogte van jouw favoriete nieuwbouwprojecten en maak een eigen account aan. Met een eigen account kun jij jouw belangstelling kenbaar maken in nieuwbouw- projecten en gemeente en ontwikkelaars laten weten hoe jij wilt wonen via jouw eigen woonprofiel. Daarnaast wordt je automatisch op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen in de regio Nijmegen.
Aanmelden